Платформа за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса

 

В отговор на директивите на ЕС и изискванията на гражданското общество за подобряване качеството на информационните услуги за граждани и повишаване на ефективността в работата на държавната администрация, консорциум от водещите български софтуерни фирми ТехноЛогика и АКТ Софт разработи и внедри в общините Борино и Доспат, област Смолян платформа за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса. Проектът е финансиран по ОП „Административен капацитет” на ЕС.

Предоставянето на административни електронни услуги се осъществява през специално създаден уеб портал и включва „Издаване на удостоверение за декларирани данни” и „Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот”. Основната концепция, върху която се гради проекта, е „обслужване на едно гише”. За успешната реализация e извършенo разработване и внедряване на информационна система с различни нива на достъп до информация за служители на администрацията и граждани.

Проектът включва и цялостно обновяване на интернет сайтовете на общините с цел улеснена навигация и предоставяне на по-детайлна информация относно организацията на администрациите, техните дейности, както и културните, икономически, исторически, географски и др. характеристики на общините.

Използвани технологии

Платформата за предоставяне на административни услуги е разработена на базата на Microsoft Citizen Service Platform - CSP (http://www.microsoft.com/industry/publicsector/Government/csp/). Консорциумът е интегрирал в единна система:

-          Microsoft Dynamics CRM (http://crm.dynamics.com);

-          Microsoft Dynamics AX (http://www.microsoft.com/dynamics/en/us/products/ax-overview.aspx);

-          Microsoft SQL server (http://www.microsoft.com/sqlserver/2008/en/us/)

-          Telerik Sitefinity CMS (http://www.sitefinity.com).

Софтуерните продукти са модифицирани така, че максимално да отговарят на заложените цели в проекта.

Ползи за гражданите и администрацията

-          Значително подобряване на организацията и оптимизация на работните процеси, чрез внедряване на модела за обслужване на „едно гише;

-          Информацията и услугите, предлагани от общинската администрация, са напълно достъпни от специализирани работни места във всяко кметство към съответната община;

-          Осигуряване на прозрачност в работата на общинската администрация при извършване на услуги на гражданите и бизнеса;

-          Намаляване на предпоставките за корупция и субективизъм при обслужване на клиенти;

-          Предоставяне на възможности да се проследи и да се получи информация за движението на заявления, молби и жалби по отдели;

-          Опростяване на достъпа на гражданите и бизнеса до административни услуги, спестяване на време и средства;

-          По бързо и качествено обслужване на граждани и  бизнеса;

-          Намаляване на клиенто-потока по стаите в общината, което ще се отрази положително на работата на служителите;

-          Осъществяване на ефективен контрол, както върху работата на самите служители, така и върху стопанската дейност;

-          Осигуряване на достъп на гражданите до решения на Общинския съвет и други нормативни документи;

-          Осигуряване на достъп на гражданите до ясна и точна информация относно структурата на общината, контактите със служителите и предлаганите услуги;

-          Равен достъп до информации и услуги на всеки един гражданин без да се прави разлика по пол, религия, раса и социален статус;

Съответствие с нормативната уредба

Разработената платформа изцяло съответства на приетата в Република България нормативна уредба относно предоставянето на електронни услуги на гражданите и бизнеса:

-          закони за електронното управление и електронния документ и електронния подпис;

-          наредби за водене, съхраняване и достъп до регистъра на информационните обекти и до регистъра на електронните услуги; за електронните административни услуги; за издаване, използване и прекратяване на удостоверения за електронен подпис в администрациите; за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност;  за изискванията към единната среда за обмен на електронни документи; за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите;

-          инструкции за изискванията към дизайна интернет страниците на администрациите; за институционална идентичност на администрациите; за наименованията на домейните и поддомейните, използвани от администрациите.

 

За Консорциума

Консорциумът ТехноЛогика - АКТ Софт обединява голям брой професионалисти (над 200) и ноу хау в областта разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи. И двете фирми са сертифицирани по ISO 9000:2008.

Всяка от компаниите ТехноЛогика и АКТ Софт има повече от 15 години история на българския пазар и стабилен бизнес, което ги превръща в надежден партньор за реализация на ключови проекти с дългосрочен ефект.

 

Повече информация за АКТ Софт може да бъде намерена на www.act-soft.com.

Повече информация за ТехноЛогика може да бъде намерена на www.technologica.com.

 

За въпроси относно платформата за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса и заявка за презентация можете да се обръщате директно към: Камен Спасов, телефон 02/91912 вътр.540, мобилен 0888 79 39 79 или e-mail: kspassov@technologica.com.

  • Сключен договор за безвъзмездна финансова помощ по Мярка 07 на ПРСР 2014-2020
    Дата: 19.04.2018

  • Определение по чл.185 от Административно процесуалния кодекс (АПК)
    Дата: 12.04.2018

  • Определение на Административен съд-Смолян
    Дата: 12.09.2017

  • Наредба за отглеждане на животни и охрана на сиелсксостопанско имущество
    Дата: 05.08.2016

  • Среща на кмета Мустафа Карахмед с ученици от СОУ-Борино
    Дата: 25.04.2016

  • Община Борино ще предприеме сключването на договори с изпълнители на дейности по проект „Съвместни усилия за управление на риска от наводнения”
    Дата: 25.07.2011

  • Община Борино е партнъор на гръцката община Пагайо по проект „Съвместни усилия за управление на риска от наводнения”
    Дата: 28.05.2011

  • Проект „Съвместни усилия за управление на риска от наводнения”, между община Борино и община Пагайо-Гърция
    Дата: 02.05.2011

    
  • Проект на наредба за определяне на размера на местните данъци
    Дата: 14.11.2018

  • Покана за публично обсъждане на План-сметка за дейностите "Чистота" и "Управление на дейностите по отпадъците" за 2019 год.
    Дата: 09.11.2018

  • Проект на Наредба за Реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на община Борино
    Дата: 15.10.2018

  • Проект на Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги в община Борино
    Дата: 15.10.2018

  • Правилник за дейността на общинско социално предприятие
    Дата: 21.09.2018

  • Решение на Смолянският административен съд
    Дата: 08.08.2018

  • Годишен доклад за изпълнението на Общински план за 2017 г.
    Дата: 02.07.2018

  • Развитие на социалното предприемачество
    Дата: 04.06.2018

  • Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г.",
    Дата: 01.06.2018

  • Обява за инвестиционно предложение от Европродукт ЕООД
    Дата: 23.04.2018

  • Покана за обществено обсъждане на годишния отчет на общинския бюджет за 2017г. на 27.03.2018г. от 13 ч.
    Дата: 19.03.2018

  • Разпределение на средствата за образование за 2018 г.
    Дата: 26.02.2018

  • Проект на Правилник за организацията и дейността на Общински съвет - Борино, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация
    Дата: 22.02.2018

  • Прогноза за приходите и разходите от МДТ за периода 2019-2021 година
    Дата: 14.02.2018

  • Одобрено за сеч в общинските гори
    Дата: 08.02.2018

  • Обява за прием на документи за социален асистент и домашен помощник
    Дата: 05.02.2018

  • Годишна програма за управление и разпореждане с имоти, които са общинска собственост 2018
    Дата: 10.01.2018

  • Проекто-програма за работа на Общински съвет Борино за 2018 г.
    Дата: 08.01.2018

  • Покана за обществено обсъждане на проекто-бюджета за 2018
    Дата: 04.01.2018

  • Покана за обществено обсъждане на план-сметка за дейностите "Чистота" и "Управление на отпадъците"-2018 г.
    Дата: 04.12.2017

  • Годишен план за ползване на дървесина за 2018 г.
    Дата: 14.11.2017

  • Покана за обществено обсъждане на ОУП Борино и екологична оценка
    Дата: 01.11.2017

  • Провеждане на консултации по Доклад за Екологична оценка на Предварителен проект на Общ устройствен план на Община Борино
    Дата: 09.10.2017

  • Проект за Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, съгласно ЗПУО
    Дата: 29.08.2017

  • Обява за инвестиционно намерение от Родопа-Турс
    Дата: 01.08.2017

  • Уведомление за Проект на Наредба за изменение и допълнение...
    Дата: 19.07.2017

  • Проект на наредба за изменение на Наредба 1
    Дата: 12.07.2017

  • Покана за обсъждане изпълнението на Общинския бюджет за 2016 год.
    Дата: 12.05.2017

  • Обява за стартиране на проект по процедура Активно включване
    Дата: 04.05.2017

  • Общинска програма за закрила на детето 2017-2018 г.
    Дата: 10.04.2017

  • Покана за публичен дискусия на 21.03.2017
    Дата: 13.03.2017

  • Обява за инвестиционно предложение на "Био Грийн Фуудс" ЕООД
    Дата: 11.03.2017

  • Проект на Наредба за водене на регистър на детските градини в община Борино
    Дата: 11.03.2017

  • покана за публично обсъждане на проекта за изменение на Наредбата за администриране на местните такси
    Дата: 01.03.2017

  • Открит международен шахматен турнир "Купа Борино-2017"
    Дата: 01.03.2017

  • Информация за напредъка на проект по схемата "Независим живот"
    Дата: 28.02.2017

  • Проект на Наредба за условията и реда за записване, отписване и преместване на деца в детските градини на община Борино
    Дата: 20.02.2017

  • Набиране на кандидати за приемане на военна служба
    Дата: 08.02.2017

  • Програма за работата на общинския съвет за 2017г.-проект
    Дата: 12.01.2017

  • Годишна програма за управление и разпореждане с общинска собственост 2017
    Дата: 03.01.2017

  • Общ устройствен план (ОУП) на община Борино-предварителен проект
    Дата: 29.12.2016

  • Съобщение за наемателите на общински имоти
    Дата: 21.12.2016

  • Покана за обсъждане на проектобюджета на община Борино за 2017г.
    Дата: 14.12.2016

  • Заповед за сметосъбиране за 2017
    Дата: 03.10.2016

  • Инвестиционно предложение "Водоем в с.Ягодина"
    Дата: 21.09.2016

  • Покана за обсъждане на изпълнението на бюджет 2015 на 25.02.2016 от 13:00
    Дата: 17.02.2016

  • Програма за работа на Общински съвет Борино 2016-2019
    Дата: 18.01.2016

  • Проект "Стратегия за управление и разпореждане с общинска собственост 2015-2019
    Дата: 11.01.2016

  • Процедура за извършване на проучвания по ЕТЦ"Гърция - България 2007-2013"
    Дата: 02.08.2012

  • Покана за публично обсъждане на проект, който ще се финансира чрез общински дълг...
    Дата: 21.06.2012

  • Публична покана за изпълнение на СМР...
    Дата: 23.05.2012

  • Процедура за строителен надзор
    Дата: 29.12.2011

  • Процедура за реконструкция на водопреносна мрежа
    Дата: 29.12.2011

  • Процедура за реконструкция на общински път
    Дата: 29.12.2011

  • Процедура за Рехабилитация на дом на културата - с.Борино
    Дата: 29.12.2011